Älg fast i Äppel träd!


Älg fast i äppelträd! Polisen tror att älgen skulle palla äpplen när den förlorade balansen och fastnade hängandes!

Per Johansson var på väg hem från jobbet en sen eftermiddag när han hörde ett märkligt ljud från grannens tomt.
  - Först trodde jag att det var nångon som skrattade så jag gick över för att se vad som hände då möttes jag av älgen som låg hängandes över äppelträdet och gjorde märkliga skratt liknande ljud! säger Per Johansson.
Johansson ringde polisen men dom kom inte direkt så han och grannen gjorde ett försök att rädda den starkars älgen. Tillslut kom brandkåren och älgen räddades utan några skador!

Hahaha det roligaste med detta är att jag hittade nyheten på en amrikansk hemsida och där skriver dom i mitten av texten att det här med älgar fast i träd är vanligt i Sverige!

ps tycker väldigt synd om älgen!



källa; http://www.msnbc.msn.com/id/44431492/ns/world_news-weird_news/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0