"World of warcraft" räddade 12-åring från älg

"World of warcraft" räddade 12-åring från älg

En 12-åring i Norge blev angripen av en ilsken älg. Han undkom genom att ta till ett knep han lärt sig i "World of warcraft".

Tolvåriga Hans Jørgen Olsen var ute och promenerade i skogen i Nordnorge med sin tioåriga syster när de plötsligt angreps av en aggressiv älg.

- Min syster sprang iväg, men jag försökte skrämma älgen. När jag märkte att älgen inte stannade så började jag också springa. Älgen följde efter mig, och till slut orkade jag inte springa längre, berättar pojken för norska Avisen.

Älgen stångade honom i ryggen, men smällen absorberades av pojkens ryggsäck. När han hamnat på marken tog han dock till ett knep han lärt sig i "World of warcraft".

- När man kommer till level 30 lär man sig färdigheten "feign death", så det var vad jag gjorde; la mig ner och spelade död. Efter en liten stund gick älgen därifrån, säger tolvåringen till tidningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0